Hold kontakten

#4 – Hold kontakten

[Dette indlæg er efter publicering blevet ændret til en gratis video-workshop, som du finder linket til her: Glem alt om navnelister]


Her er linket til den autoresponder der bliver nævnt i videoen: Getresponse

Hvordan sikrer vi os, at vi fortsat kan kommunikere og sende flere informationer til dem der ser vores online video-præsentation… og hvorfor er det overhovedet vigtigt…?

Som vi talte om i forrige video, så er det de færreste mennesker der slår til og køber, første gang de bliver præsenteret for et tilbud på nettet.

Der er lavet nogle undersøgelser der viser, at det først er mellem femte og syvende gang en person bliver eksponeret for tilbudet, at de rent faktisk agerer på det – fordi vedkommende dermed har haft lejlighed til, at tygge lidt på det, vænne sig til tanken og fået opbygget den fornødne tillid til tilbudet, produktet og forhandleren.

Derfor er det vigtigt at have mulighed for, at holde “kontakten” med vedkommende der ser vores video, så vi fortsat kan “dryppe” information på den  pågældende person.

Måden vi gør det på, er ved hjælp af det der kaldes en “landing-page”, en “opt-in page” eller en “squeeze-page” – hvilket i bund og grund er det samme, bare forskellige navne.

I en forsimplet forklaring kan vi nøjes med at kalde det en “billet-luge” 😉

For hvad det i virkeligheden er, er en side vi sender folk til, I STEDET FOR at sende dem direkte til vores video-præsentation. Denne side beder om at få indtastet nogle data såsom navn, email og telefonnr. Så snart vedkommende har indtastet disse data, bliver han eller hun stillet videre til siden med video-præsentationen – altså en slags billetluge.

Typisk er det en god idé at bede om så få oplysninger som muligt, da det ofte betyder, at flere taster deres data ind. Min anbefaling er, at nøjes med at bede om deres mail adresse. Så snart de har tastet den ind får de adgang til videoen.

Jeg anbefaler at bruge en “autoresponder” til at dryppe information med. En auto-responder er et system der håndtere emils. Den kan sende mails ud til dem der tegner sig op på din mailliste. Det betyder, at du kan automatisere endnu en proces. Det gør dig nemlig i stand til på forhånd, at skrive en serie af mails til dem der ser din video-præsentation. Autoresponder’en sender automatisk mailsene afsted i de intervaller du har sat dem til.

På denne måde behøver du ikke være involveret på ét eneste tidspunkt i denne proces. Lad os eksempelvis sige, at du har skrevet syv mails, som automatisk bliver sendt afsted over en periode på f.eks. ti dage. I løbet af disse ti dage, dér ved du måske ikke engang, at en person er i færd med at blive guided igennem dit automatiske informationssytem og i løbet af ti dage, har vedkommende fået ALLE de informationer du overhovedet kan komme i tanke om kunne være relevant – og fordi du bruger video, føler personen typisk også at han eller hun har lært dig bedre at kende 😉

(Hvis det er nyt for dig alt dette her, så kan det godt virke lidt indviklet og overvældende, men det er ikke så indviklet i virkeligheden. Vil du gerne have uddybet noget af det, så skriv det i kommentarerne her på siden) 😉

Hvordan får vi trafik til vores video-præsentation og hvordan får vi folk til at finde den og få lyst til at se den..? Det ser vi på i næste video.

Se næste indlæg i denne serie →

Leave a Comment: